måndag 12 september 2011

Hyllbård och virktidning från 1967



I lördags åkte jag och min mamma till hennes ena storasyster Moster I, som bor i ett fiskeläge syd om Sundsvall, Lörudden. Moster I och jag skulle plocka trattisar var det sagt! Fanns hur mycket som helst, och då menar jag verkligen HUR MYCKET SOM HELST!
Moster I har fått ett nytt större pumphus i sommar, det fungerar även som skafferi. I denna nya väldigt fina byggnad (med glasmosaik på golvet!) har det blivit ett par hyllplan, så moster I önskade sig ett par hyllbårder.
Sagt och gjort, åter hemma hos mamma, via garninköp på Domus, Timrå (varför finns inte det namnet kvar? Coop Extra, hm? Kommer aldrig att lära mig det!) av vit & rött Järbo Soft cotton, gjorde jag en botanisering i mammas brudkista där hennes länge sedan insomnade handarbeten ligger. Hittade en mönsterskatt måste jag säga. Hyllbården är tagen ur en tidning från Ica-förlaget anno 1967.
Kommer att djupdyka fler gånger bland dessa mönster, hittade ett vantmönster från någon tävling som såg ut som Pomatomus bland annat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar